پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

پیام مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به مناسبت هفته محیط زیست

پیام مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به مناسبت هفته محیط زیست

مهندس "علی دهاقین" مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پیامی فرا رسیدن هفته ملی محیط زیست را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در متن این پیام چنین آمده است: محیط زیست بزرگترین موهبت پروردگار است که به همه موجودات زنده هدیه شده و تلاش در جهت حفظ و نگهداشت آن از متعالی‌ترین فعالیت‌های بشری محسوب می‌شود. 

توسعۀ پایدار به معنای توسعه و افزایش رفاه جوامع و تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به یکپارچگی و ثبات نظام‌های حیاتی نسل‌های آتی نیازمند عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌برداری صحیح از مواهب و منابع ارزشمند الهی است که در اصل پنجاهم قانون اساسی ‏کشورمان به عنوان وظیفه عمومی مورد تاکید قرار گرفته است.

بدیهی است برای رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست و توسعه پایدار در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، برنامه‌های متنوعی در دست اقدام بوده و با توجه به ارزش‌گذاری استراتژیک این مقوله، رعایت هرچه بیشتر موازین زیست‌محیطی و اتخاذ روش‌هایی جهت کاهش تولید آلاینده‌های صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این امر جز با همکاری و هماهنگی سطوح مختلف سازمانی و اهتمام مدیران، سرپرستان و کارکنان این صنعت امکان پذیر نخواهد بود.

مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به ارتقاء سطح آگاهی و دانش زیست محیطی با برگزاری دوره های آموزشی، انجام مطالعات ارزیابی اثرات و ارزیابی جنبه های زیست محیطی، پایش و تصفیه فاضلاب های خروجی با احداث تصفیه خانه صنعتی و بهداشتی، انجام مطالعات لازم به منظور دفع اصولی پسماندها، بهسازی و گسترش فضای سبز با استفاده از گونه های بومی و سازگار با اقلیم منطقه همت گماشته است.

این مجموعه برای مقابله با آلودگی هوا، تدابیری را در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح فرآیندها و مهار منابع انتشار اجرا نموده و با بهره‌گیری از سامانه مهار آلودگی مانند تجهیزات غبارگیر و پایش کیفیت مواد اولیه مصرفی، اقدامات موثری انجام داده است.

درپایان، ضمن گرامیداشت هفته ملی محیط زیست به همه تلاشگران این عرصه به ویژه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست، تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، اصحاب رسانه و همه کسانی که به هر نحو در جهت حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی اقدامی می‌کنند، امیدوارم که این مناسبت فرصتی را فراهم ‌آورد تا نگاه عمیق‌تری نسبت به این مسئله پیدا کرده و در حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده مسئولانه‌تر رفتار کنیم.

نظرات