سه شنبه 29 اسفند 1402
در نمایشگاه دانش بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری هرمزگان صورت گرفت؛

نمایش توانمندی های دانش بنیان فولاد کاوه جنوب کیش

نمایش توانمندی های دانش بنیان فولاد کاوه جنوب کیش
نمایش توانمندی های دانش بنیان فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، این رویداد از 24 دیماه آغاز و تا 28 دی ماه 1401 در محل نمایشگاه بین ­المللی بندرعباس ادامه خواهد داشت. دانشجویان، دانش ­پژوهان و شرکت­ های دانش بنیان و تولیدی با حضور در این رویداد به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه همه جانبه و تسهیل ارتباط دانشگاه، صنعت و شرکت­ های دانش بنیان از طریق پارک علم و فناوری استان هرمزگان پرداختند.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز در این رویداد از توسعه سامانه نمایشگاه مجازی بومی سازی خود رونمایی کرد. این سامانه همسو با سیاست­ های اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد دانش فنی جهت ساخت داخلی قطعات و تجهیزات، شناسایی و ارزیابی سازندگان توانمند داخلی و همچنین پیش ­بینی و رفع نیازهای سازمان در زمینه بومی ­سازی قطعات، راه­ اندازی گردیده و علاقمندان می­ توانند با بازدید از این نمایشگاه مجازی از قطعاتی که بر اساس نیاز شرکت در این سامانه به همراه اطلاعات فنی بارگذاری شده، بازدید و در صورت توانمندی از طریق فرمی که در صفحات ویژه هر قطعه لحاظ شده؛ نسبت به اعلام آمادگی ساخت اقدام نمایند. سازندگان از این طریق می ­توانند پس از ارزیابی فنی در لیست تامین­ کنندگان این شرکت قرار گرفته و همکاری خود را در زمینه ساخت و بومی ­سازی با شرکت آغاز نمایند.

در این راستا تاکنون بیش از 2600 کد کالا بومی ­سازی و ساخت و همچنین شناسنامه بیش از 2500 کد کالا و دیتاشیت بیش از 2 هزار کد کالا در حوزه برق و مکانیک تهیه و نقشه بیش از 7 هزار و 200 قطعه نیز در راستای مهندسی معکوس بازطراحی شده است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای مدیریت دانش در حوزه مهندسی، ساخت و بومی ­سازی اقدام به برگزاری 4 کارگاه با موضوعات؛ آشنایی با ولوهای صنعتی، طراحی و بهینه ­سازی گاید راهنمای حرکت طولی جرثقیل، مهندسی سطح (پوشش ­دهی فسفاته) و تحلیل ترمومکانیک تاندیش ریخته­ گری با استفاده از نرم ­افزار آباکوس توسط کارشناس و مهندسین جوان بومی خود ارائه نمود که محتوای تمامی این کارگاه ­ها طی سال جاری به عنوان مقالات علمی در سمپوزیوم ­های معتبر صنعت فولاد قبول و ارائه شده است.

نظرات