شنبه 8 اردیبهشت 1403

فولاد کاوه جنوب کیش پیشرو در جذب نیروهای متخصص بومی

فولاد کاوه جنوب کیش پیشرو در جذب نیروهای متخصص بومی

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اعلام خبر اشتغال120 نفر نیروی انسانی جدید و بومی در راستای مسئولیت های اجتماعی بنیاد مستضعفان، گفت: این مجتمع عظیم تولیدی اتکای خود را بر خودباوری و توانمندی جوانان بومی نهاده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اعلام خبر اشتغال120 نفر نیروی انسانی جدید و بومی در راستای مسئولیت های اجتماعی بنیاد مستضعفان، گفت: این مجتمع عظیم تولیدی اتکای خود را بر خودباوری و توانمندی جوانان بومی نهاده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در جشن ورود کارکنان جدید و بومی این شرکت که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش نماد اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش جوانان ایرانی است و به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در صنعت فولاد به شمار می رود که تکمیل زنجیره تولید فولاد از معدن تا مقاطع فولادی به‌منظور حضور در جمع سه تولید‌کننده برتر با کسب سهم 10 درصدی از تولید کل کشور در افق سند چشم‌انداز 1404 را سرلوحه کاری خود قرار داده است. 
وی خاطرنشان کرد: پروژه های این شرکت به عنوان تجلی عینی مسئولیت اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از طریق ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و بومی گزینی در جذب نیروی انسانی، تاکنون برای حدود 15هزار نفر به صورت غیرمستقیم در بخش های تولیدی و خدماتی مرتبط در سراسر کشور فرصت شغلی ایجاد کرده است. 
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: تا پیش از این، یکهزار و 400 نفر در این شرکت مشغول به خدمت بودند که با اضافه شدن نیروهای جدید از دهه فجر امسال، این رقم تا پایان سال به یکهزار و 800 نفر افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که علاوه بر تامین منافع ملی، هزاران نفر در قالب یک خانواده بزرگ و پرشمار فولادی در قالب این شرکت کسب معیشت می کنند و از منافع آن بهره مند شده اند. 
 وی اضافه کرد: مراسم تحلیف و شروع بکار 120 نفر نیروی انسانی جدید و بومی این شرکت در حالی در دهه فجر برگزار شد که امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام "سال رونق تولید" نامگذاری شده و به منظور برداشتن خیز بلند برای "رونق تولید" در صنعت فولاد، اتکای خود را بر خودباوری و توانمندی جوانان بومی در استان هرمزگان متمرکز کرده ایم.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران، این شرکت پنجاه و ششمین شرکت برتر کشور و از جمله بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات فولادی محسوب می شود؛ به گونه ای که علاوه بر داشتن سهم 7درصدی از تولید فولاد کشور و تامین نیاز بازارهای داخلی، بیش از 75 درصد تولیدات این شرکت به مقاصد صادراتی در بازارهای بین المللی ارسال می‌شود و این موضوع نقش موثری در تامین ارز مورد نیاز کشور دارد. 
وی اضافه کرد: این شرکت به همت کارکنانی باانگیزه، جوان، پرتلاش و صمیمی، مدیران تحصیل کرده، خدمتگزار، تلاشگر و دلسوز خود سعی دارد تا در آینده ای نزدیک بر تارک صنعت فولاد کشور به عنوان نامی ماندگار درخشیده و الگویی برای جوانان نسل حاضر و نسل آینده باشد تا بتواند با حمایتهای مدیران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس، گامهای بلند و موثر در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه پایدار و همه جانبه بردارند. 
شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در زمینی به مساحت 170 هکتار، کارخانجات متعددی همچون دو واحد احیای مستقیم به روش میدرکس را با ظرفیت تجمیعی یک میلیون و 860 هزارتن راه اندازی کرده که به ترتیب در سال های 90 و 91 مورد بهره داری قرار گرفته اند؛ هم اکنون هر دو واحد به ظرفیت کامل تولید رسیده‌اند.  
همچنین دو واحد کارخانه فولادسازی هر کدام به ظرفیت یک میلیون و 200 هزارتن در سال به روش قوس الکتریکی و احداث زیرساخت‌هایی نظیر آبشیرین کن، پست برق و خطوط انتقال به عنوان دیگر بخش های این مجتمع عظیم صنعتی است.
احداث دو واحد فولادسازی همجوار به عنوان بزرگترین پروژه این مجتمع محسوب می شود که فاز نخست آن در سال 1395 به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود فاز دوم نیز نیمه اول سال 99 مورد بهره برداری قرار گیرد تا ظرفیت مجموع تولید شمش در این شرکت به 2 میلیون و 400 هزارتن در سال برسد.


منبع خبر : روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

نظرات