جمعه 7 اردیبهشت 1403

راه اندازی آزمایشی کوره ۲۱۰ تنی در فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

راه اندازی آزمایشی کوره ۲۱۰ تنی در فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان از انجام موفقیت آمیز راه اندازی آزمایشی کوره قوس الکتریکی فاز دوم فولادسازی این شرکت توسط مهندسان ایرانی و در شرایط تحریمی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، عبدالمجید شریفی با اشاره به راه اندازی آزمایشی کوره ۲۱۰ تنی در فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، این موفقیت را نتیجه تلاش هوشمندانه مهندسین و متخصصین داخلی دانست و اظهار داشت: تلاش چندساله و شبانه روزی کارگران و مهندسان در سال‌های اخیر باعث شد تا تحریم‌ها نه تنها خللی در تولید و صادرات این شرکت ایجاد نکند، بلکه موفقیت مهمی نیز در تکمیل طرح‌های توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش حاصل شود. 

وی با تاکید بر تکمیل فرایند راه اندازی آزمایشی پیچیده این کوره به دست مهندسان ایرانی و بدون هرگونه کمک کارشناسان خارجی، اضافه کرد: امروز شعار "ما می توانیم" بار دیگر توسط کارگران، مدیران و متخصصان جوان ایرانی عملیاتی شد و نشان داد که اگر به جوانان این مرز و بوم اعتماد شود، بدون حضور کارشناسان خارجی، پیچیده ترین پروژه ها را تکمیل و راه اندازی می کنند. 
 
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: تلاش بی وقفه جهت راه اندازی خطوط ریخته گری و سایر قسمت ها ادامه داشته و به حول و قوه الهى به زودى در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان"جهش تولید" نامگذاری شده، شاهد بهره برداری از خطوط و تولید شمش فولادی خواهیم بود. 
 
شریفی گفت: کوره شماره ۲ که راه اندازی آزمایشی آن در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری با موفقیت انجام پذیرفت، دارای ظرفیت ۲۱۰ تن با قابلیت تخلیه ۱۷۰ تن مواد مذاب و ترانس تغذیه کننده آن ۱۷۰MVA است. 
 
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز دوم فولادسازی، ظرفیت تولید این شرکت به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید و بدین ترتیب شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شمش فولادی در کشور تبدیل خواهد شد. 
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تصریح کرد: حمایت های موثر هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهت تامین منابع مالی و پذیرش ریسک های موجود با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و فضای تحریمها در حصول موفقیت ها راهگشا بوده است. 
وی یادآور شد: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت های بازار اول بورس تهران است که سهامدار عمده آن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس است.
 

نظرات