پنجشنبه 9 فروردین 1403
فتاح در مراسم افتتاح فاز ۲ فولاد کاوه:

در سالروز شکست حصر آبادان، بنیاد مستضعفان تحریم صنعت فولاد را شکست

در سالروز شکست حصر آبادان، بنیاد مستضعفان تحریم صنعت فولاد را شکست

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امروز در سالروز پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، تحریم صنعت فولاد کشور به دست جوانان متخصص ایرانی شکست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش اظهار کرد: افتتاح فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش، در سالروز پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان انجام شد و امروز با افتتاح این فاز، تحریم صنعت فولاد نیز به دست جوانان متخصص ایرانی شکست.

وی با اشاره به احداث این کارخانه در شرایط تحریم گفت: ما در این پروژه شاهد بودیم که جوانان متخصص کشورمان جهادی عمل کردند و به لطف خداوند، اقدام بزرگی صورت گرفت.
 
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: این مایه افتخار ما است که اعلام کنیم، ۸۷ درصد کسانی که در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مشغول کارند، از نیروهای بومی این استان هستند و ما از نخبگان این استان برای احداث کارخانه و تولید در کشور بهره مند شده ایم.
 
فتاح با اشاره به نقش سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در توسعه این شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت‌های خوشنام بورسی است و یکی از شرکت‌هایی که در نوسانات اخیر، پایدار بود، همین شرکت است؛ لذا ما خوشحالیم که مردم و سهامداران در توسعه این شرکت و این اقدام بزرگ، سهمی دارند.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در فاز ۲ فولاد کاوه از سوی بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری شده است گفت: ما همواره در کنار دولت بوده و هستیم و هیچ مساله‌ای جز همکاری بین بنیاد مستضعفان و دولت وجود ندارد.
 
فتاح با اشاره به برخی از فناوری های روز بکاررفته در این شرکت گفت: در احداث فاز 2 شرکت فولاد کاوه، علاوه بر توجه به موضوعات صنعتی، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی شده است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد به دنبال تکمیل زنجیره تولید فولاد است، گفت: تا پایان سال برای تکمیل این زنجیره، کارخانه تولید آهن اسفنجی در منطقه سنگان به بهره برداری خواهد رسید که البته نیازمند حمایت هایی برای تحقق این امر هستیم. 
 
فتاح در ادامه با تاکید بر موضوع ارزآوری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با بهره برداری از فاز ۲، این شرکت بتواند تا پایان سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ادامه فعالیت های بنیاد حتی در شرایط تحریمی، افزود: ما اطمینان می‌دهیم تمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته در بنیاد مستضعفان طی امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید و به هیچ وجه تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد.
 
فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در کنار فعالیت های زیرساختی در اقتصاد، به نقش خود در محرومیت زدایی و کمک به مردم توجه ویژه دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بنیاد مستضعفان بیش از ۱۸۵۰ میلیارد تومان را برای مقابله با کرونا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، استانداری‌ها و دیگر ارگان ها اختصاص داده است.

نظرات